tirsdag den 20. maj 2008

Så blev det til en ny PR i Copenhagen Marathon.

Lige til at starte med, vil jeg kan sige F*** jeg har mega ondt i stængerne, så er det sagt. :-)
Endelig har 10 månederes træning båret frugt, personlig rekord på marathon distancen!
I tiden 03:31:17. Ja nogen vil måske sige at det var da ærgeligt at jeg var så tæt på 3½ timer, men sådan ser jeg ikke på det. Mit mål var at skære ca. 15min af min sidste tid, så jeg vil komme ind i tiden ca. 3.45.
Selve forberedelsen op til CPH Marathon forløb næsten planmæssig. Jeg havde lagt et program med masser af tempo og interval ture, samt en LongDistance om ugen. Men ca 3 uger inden marathon hvor jeg virkelig skulle toppe i træningen, var jeg så uheldig at redde mig en lille fibresprængning i baglåret, i en fodboldskamp. Dette gav mig 2 ugers løbe "fri" , så reelt havde jeg ikke løbet noget særligt op til CPH Marathon. Så det var med lidt uro i sindet jeg gik til start, uden forhåbninger om at komme under 3:45.
Jeg valgte fra starten af, at jeg ville følge 3:45 fartholderne. Men jeg kunne mærke at jeg havde lidt mere krudt i benene end dem, så jeg satte dem stille og roligt. Efter 20km kunne jeg se 3:30 fartholderne ca 200m oppe foran mig, og dette forsatte hele løbet igen.
Men de sidste 7km var virkelig hårde, det var en prøvelse at skulle stå i mod den stemme som inde i mit hoved prøvede at overbevise mig om at det nok var bedre at gå lidt. Men med min gode ven Lasse opbakning på ruten og min kommende hustru opbakning langs ruten, kom jeg ind i fantomtiden 3:31:17. Mission accomplish!
Nu venter et halv marathon på storebæltsbroen den 31 maj, North Sea Beach Marathon d. 29 juni og Berlin Marathon 28 september.







Ingen kommentarer: